Sanofi

Bun venit pe site-ul Dulcolax® Romania!

Despre constipatie

Continutul va fi disponibil in curand.


CAUZELE CONSTIPAŢIEI


CUM EVOLUEAZĂ CONSTIPAȚIA


Digestia este ca o mașină de înaltă precizie, care are nevoie de combustibilul și de mediul corespunzător: În mod normal, alimentele se deplasează de-a lungul tractului digestiv prin contracții musculare. Pe parcursul acestui proces, în intestinul gros sunt absorbite apa și substanțele nutritive. În cazul în care: alimentele pe care le-ai consumat conțin prea puține fibre, nu consumi suficiente lichide, sau nu faci suficientă mișcare, materiile fecale sunt transportate mai lent prin intestine. Acest fapt are drept consecință absorbția unei cantități mai mari de lichide și astfel scaunul poate deveni uscat și de consistență tare.

CAUZE CONSTIPATIE


Mai întâi veștile bune: Nu ești singura persoană care suferă de constipație . Constipația este larg răspândită. În majoritatea cazurilor, nu are numai o singură cauză. Cauza este cel mai probabil o combinație de elemente care au un impact asupra sistemului digestiv și duc la constipație, de exemplu o dietă săracă în fibre, prea puțin exercițiu fizic, stres, sau reacțiile adverse ale medicamentelor.

TIPURI DE CONSTIPAȚIE


Constipația pentru perioade scurte de timp, din când în când, nu trebuie să te îngrijoreze. În cazul în care constipația durează mai mult de șase luni și nu poate fi legată de o anumită cauză, atunci este cunoscuta ca si constipație primară sau funcționale. Tratamentul medicamentos pentru tratarea altor probleme medicale, poate cauza reacții adverse printre care se numără și constipația .Dacă se elimină această cauză secundară, constipația se va rezolva, de asemenea. Consecința directă a mediului sau stilului de viață individual - cum ar fi o dietă săracă în fibre, prea puține lichide sau lipsa exercițiilor fizice - este denumită constipație primară sau funcțională.

CUM SĂ RECUNOȘTI CONSTIPAȚIA?


DURERE SI DISCONFORT

De obicei nu este nimic grav, însă disconfortul iți poate afecta viața de zi cu zi: Te confrunți cu dureri bruște în partea inferioară a stomacului atunci când mergi la toaletă. Aceste dureri pot deveni permanente.

BALONARE


Ai o stare de discomfort datorita balonarii? Acest lucru poate fi chiar foarte vizibil. Balonarea stomacului apare de multe ori după-amiază sau seara și nu neapărat după mese. SCAUNE DE CONSISTENȚA DURA Ar putea fi doar rezultatul unor zile în care ai consumat prea puțină apă, fibre, sau nu ai făcut exerciții fizice. În ciuda forțării atunci când mergi la toaletă, uneori dureros de dificilă, simți ca nu că poti goli complet intestinele. Scaunul este de obicei închis la culoare, uscat, greu și în cantitate mică.

FRECVENȚA RARA A SCAUNELOR


Ca și în alte situații, fiecare are propriul ritm. Ca regulă generală, frecvența "normală" variază între de două ori pe zi și de trei ori pe săptămână.

ELIMINARE DE GAZE


Chiar daca in anumite situații poate fi jenant,aerul din abdomen care provoaca sunete si mirosuri neplacute trebuie eliminat.

PIERDEREA POFTEI DE MANCARE Pentru o perioadă mânanci mai puțin decât înainte și nu ai poftă de mâncare. Practic te simți tot timpul sătul și nu iti mai este poftă de alimentele pe care altădată le mâncai cu plăcere..

SANGE IN MATERIILE FECALE


În majoritatea cazurilor, urmele de sânge din scaun sunt inofensive, dar cunoașterea sursei poate fi utilă: sângele de culoare roșu deschis în materiile fecale sau pe suprafața materiilor fecale vine din partea inferioară a intestinului. Sângele din partea superioară a tractului digestiv face ca materiile fecale să fie semnificativ mai închise la culoare și lipicioase. Posibilele cauze de sânge în materiile fecale sau pe hârtia igienică includ hemorizi măriți sau fisuri mici în pereții rectului cauzate de forțare. Este bine să te adresezi unui medic, pentru a fi sigur. Medicii pot deosebi diferitele tipuri de scaune cu sânge, pe baza aspectului și consistenței.

ALTERNANȚA CONSTIPAȚIEI CU DIAREE

Consistența materiilor fecale variază de la moale sau apos la uscat, cu senzația de constipație. Uneori ai senzația că nu ai putut goli complet intestinele

PREVENIREA CONSTIPAŢIEI


CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ AI ACTIVITATE FIZICA REGULATA


Nu trebuie să devii un atlet de top. Aproximativ 30 de minute pe zi de exerciţii uşoare sunt suficiente. Dacă ţi se pare dificil începe cu exerciţii uşoare în aer liber, pe care le poţi introduce în rutina zilnică. Mergi cu bicicleta, fă sport cu prietenii sau pur şi simplu ieşi la plimbare!

CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ AI NUTRITIE CORECTA


Încearcă să ai mese regulate şi bea cât mai multă apă. Obiceiurile alimentare corecte şi mesele la oră fixă ajută sistemul digestiv. Bea cel puţin doi litri de apă, ceai sau suc zilnic şi încearcă să introduci în meniu alimente bogate în fibre, de exemplu: paste din făină integrală, orez, salate şi legume. Fructele sau sticks-urile din legume pot fi o gustare sănătoasă pentru a te menţine în formă.

CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ AI OBICEIURI FIXE


De asemenea, ar trebui să îţi faci un obicei din a merge zilnic la toaletă. Dacă este posibil, fixează-ţi o oră la care să merge la toaletă. Un exemplu ar fi imediat după micul dejun. Astfel va deveni un obicei. Şi dacă simţi nevoia să ieşi mai des nu te simţi constrâns de faptul că ai mai ieşit o dată. Ieşi de câte ori simţi nevoia.

CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ SUNTETI RELAXATI


Dacă aveţi o problemă sau vă deranjează ceva ar fi indicat să discutaţi cu familia sau prietenii. Dacă vă simţi mereu stresat nu ezitaţi să învăţaţi câteva tehnici de relaxare, să megeţi la yoga sau să faceţi antrenament autogen. Şi ţineţi cont de faptul că nici un lucru nu este mai important decât sănătatea dumneavoastră.

CONTEXT ŞTIINŢIFIC


DATE DESPRE DIGESTIE ŞI CONSTIPAŢIE


DIGESTIE



Cu cât știi mai mult despre un subiect, cu atat iți faci mai puține griji. Acest lucru este valabil cu siguranță în cazul unei probleme tabu cum este digestia.Digestia se produce în primul rând în gură, stomac, duoden și intestinul subțire. Carbohidrații, grăsimile și proteinele sunt descompuse cu ajutorul enzimelor digestive, ca parte a procesului de digestie. Acest lucru duce, printre altele, la compuși glucidici cu moleculă mică, acizi grași și aminoacizi, care sunt parțial transformați în energie și parțial utilizați pentru modificarea și regenerarea structurilor celulare ale organismului. Timpul necesar pentru a digera complet alimentele, de la consum până la excreție, depinde în mare măsură de individ, însă în mod normal variază de la opt ore la trei zile.

CONSTIPAȚIA: INCIDENTA


Dacă suferi de constipație, faci parte dintr-un grup uriaș. Este una dintre cele mai răspândite tulburări ale tractului digestiv în întreaga lume. Cifrele oficiale arată că 20% dintre toți oamenii suferă sau au suferit de constipație cel puțin o dată. Cu toate acestea, deoarece multe persoane preferă să nu discute despre problemele digestive și nu solicită tratament, cercetătorii presupun că numărul real este mult mai mare.

CONSTIPAȚIA: DIAGNOSTIC


Dificultatea sau frecvența prea rară a golirii intestinelor (mai puțin de trei ori pe săptămână) sunt cunoscute sub numele de constipație. Există mai multe cauze posibile: în afară de modificările patologice ale intestinelor, principalele cauze sunt un nivel ridicat de grăsimi și zahăr adăugate la lipsa de fibre și de lichide în alimentație. Lipsa activității fizice favorizează, de asemenea, apariția constipației.

MITURILE REFERITOARE LA CONSTIPAȚIE


Diferența dintre adevăr și speculații
Când este vorba despre constipație, auzim o mulțime de mituri și convingeri greșite legate de utilizarea laxativelor. Iată câteva recomandări referitoare la cele mai frecvente mituri.

Î: Alimentația cu fibre va preveni apariția constipației?
R: Uneori. Deși la unele persoane alimentația bogată în fibre ajută la prevenirea constipației, la alte persoane, cu constipație severă, aceasta se agravează în cazul în care crește aportul de fibre. Afla ce este util în cazul tău.

Î: Persoanele care suferă de constipație se hrănesc necorespunzător și nu fac exerciții?
R: Uneori. La persoanele mai în vârstă lipsa activității fizice poate duce la apariția sau agravarea constipației. Există, de obicei, și alți factori.

Î: Constipația duce la acumularea de toxine în organism?
R: Este un mit. Nu te îngrijora - conform experților, constipația nu produce acumulare de toxine în organism.

Î:Constipația duce la cancer de colon?
R: Este un mit. Nu există dovezi că provoacă în mod direct cancer intestinal. Cu toate acestea, un studiu științific american sugerează că riscul de cancer de colon este mai mare la persoanele care suferă de constipație cronică. Cercetătorii consideră că asocierea constă în faptul că atunci când o persoană suferă de constipație, intestinele sunt expuse mai mult timp la substanțele cancerigene.

Î: Femeile au întotdeauna constipație înainte de menstruație?
R: Uneori. Experții consideră că hormonii au doar un rol minor în producerea constipației, însă la unele femei menstruația influențează frecvența scaunelor.

Î: Femeile au constipație cand sunt însărcinate?
R: Adevărat. Hormonii din sarcină par să influențeze tranzitul produselor alimentare și al deșeurilor prin intestin încetinindu-l, ceea ce poate duce uneori la constipație.

Î: Este posibil sa devii dependent de laxative dacă le utilizezi în mod regulat?
R: Este puțin probabil că laxativele recomandate iți vor face rău. Deși unele persoane cu constipație cronică au nevoie de laxative pentru a avea scaun, motivul nu este acela că au devenit "dependenți".

Î: Laxativele produc ‘constipație de recul’?
R: Este un mit. Nu există dovezi că aceasta problema revine după ce încetezi să iei laxative pentru constipație.

Î: Laxativele produc dependență?
R: Este un mit. Unele persoane fac abuz de laxative, însă laxativele nu produc dependență.

Î: Laxativele ajută la scăderea în greutate?
R: Este un mit. Laxativele sunt indicate pentru constipație și nu produc scădere în greutate. Administrarea unui laxativ este necesară pentru ameliorarea constipației, acesta nu produce pierdere în greutate ci are ca efect numai pierderea de apă, săruri și nimic mai mult. Iti recomandăm sa discuți cu medicul tău dacă ai nelămuriri cu privire la utilizarea laxativelor.

Despre constipatie

CAUZELE CONSTIPAŢIEI


CUM EVOLUEAZĂ CONSTIPAȚIA


Digestia este ca o mașină de înaltă precizie, care are nevoie de combustibilul și de mediul corespunzător: În mod normal, alimentele se deplasează de-a lungul tractului digestiv prin contracții musculare. Pe parcursul acestui proces, în intestinul gros sunt absorbite apa și substanțele nutritive. În cazul în care: alimentele pe care le-ai consumat conțin prea puține fibre, nu consumi suficiente lichide, sau nu faci suficientă mișcare, materiile fecale sunt transportate mai lent prin intestine. Acest fapt are drept consecință absorbția unei cantități mai mari de lichide și astfel scaunul poate deveni uscat și de consistență tare.

CAUZE


Mai întâi veștile bune: Nu ești singura persoană care suferă de constipație . Constipația este larg răspândită. În majoritatea cazurilor, nu are numai o singură cauză. Cauza este cel mai probabil o combinație de elemente care au un impact asupra sistemului digestiv și duc la constipație, de exemplu o dietă săracă în fibre, prea puțin exercițiu fizic, stres, sau reacțiile adverse ale medicamentelor.

TIPURI DE CONSTIPAȚIE


Constipația pentru perioade scurte de timp, din când în când, nu trebuie să te îngrijoreze. În cazul în care constipația durează mai mult de șase luni și nu poate fi legată de o anumită cauză, atunci este cunoscuta ca si constipație primară sau funcționale. Tratamentul medicamentos pentru tratarea altor probleme medicale, poate cauza reacții adverse printre care se numără și constipația .Dacă se elimină această cauză secundară, constipația se va rezolva, de asemenea. Consecința directă a mediului sau stilului de viață individual - cum ar fi o dietă săracă în fibre, prea puține lichide sau lipsa exercițiilor fizice - este denumită constipație primară sau funcțională.

CUM SĂ RECUNOȘTI CONSTIPAȚIA?


DURERE SI DISCONFORT

De obicei nu este nimic grav, însă disconfortul iți poate afecta viața de zi cu zi: Te confrunți cu dureri bruște în partea inferioară a stomacului atunci când mergi la toaletă. Aceste dureri pot deveni permanente.

BALONARE


Ai o stare de discomfort datorita balonarii? Acest lucru poate fi chiar foarte vizibil. Balonarea stomacului apare de multe ori după-amiază sau seara și nu neapărat după mese. SCAUNE DE CONSISTENȚA DURA Ar putea fi doar rezultatul unor zile în care ai consumat prea puțină apă, fibre, sau nu ai făcut exerciții fizice. În ciuda forțării atunci când mergi la toaletă, uneori dureros de dificilă, simți ca nu că poti goli complet intestinele. Scaunul este de obicei închis la culoare, uscat, greu și în cantitate mică.

FRECVENȚA RARA A SCAUNELOR


Ca și în alte situații, fiecare are propriul ritm. Ca regulă generală, frecvența "normală" variază între de două ori pe zi și de trei ori pe săptămână.

ELIMINARE DE GAZE


Chiar daca in anumite situații poate fi jenant,aerul din abdomen care provoaca sunete si mirosuri neplacute trebuie eliminat.

PIERDEREA POFTEI DE MANCARE


Pentru o perioadă mânanci mai puțin decât înainte și nu ai poftă de mâncare. Practic te simți tot timpul sătul și nu iti mai este poftă de alimentele pe care altădată le mâncai cu plăcere..

SANGE IN MATERIILE FECALE


În majoritatea cazurilor, urmele de sânge din scaun sunt inofensive, dar cunoașterea sursei poate fi utilă: sângele de culoare roșu deschis în materiile fecale sau pe suprafața materiilor fecale vine din partea inferioară a intestinului. Sângele din partea superioară a tractului digestiv face ca materiile fecale să fie semnificativ mai închise la culoare și lipicioase. Posibilele cauze de sânge în materiile fecale sau pe hârtia igienică includ hemorizi măriți sau fisuri mici în pereții rectului cauzate de forțare. Este bine să te adresezi unui medic, pentru a fi sigur. Medicii pot deosebi diferitele tipuri de scaune cu sânge, pe baza aspectului și consistenței.

ALTERNANȚA CONSTIPAȚIEI CU DIAREE

Consistența materiilor fecale variază de la moale sau apos la uscat, cu senzația de constipație. Uneori ai senzația că nu ai putut goli complet intestinele

PREVENIREA CONSTIPAŢIEI


CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ AI ACTIVITATE FIZICA REGULATA


Nu trebuie să devii un atlet de top. Aproximativ 30 de minute pe zi de exerciţii uşoare sunt suficiente. Dacă ţi se pare dificil începe cu exerciţii uşoare în aer liber, pe care le poţi introduce în rutina zilnică. Mergi cu bicicleta, fă sport cu prietenii sau pur şi simplu ieşi la plimbare!

CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ AI NUTRITIE CORECTA


Încearcă să ai mese regulate şi bea cât mai multă apă. Obiceiurile alimentare corecte şi mesele la oră fixă ajută sistemul digestiv. Bea cel puţin doi litri de apă, ceai sau suc zilnic şi încearcă să introduci în meniu alimente bogate în fibre, de exemplu: paste din făină integrală, orez, salate şi legume. Fructele sau sticks-urile din legume pot fi o gustare sănătoasă pentru a te menţine în formă.

CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ AI OBICEIURI FIXE


De asemenea, ar trebui să îţi faci un obicei din a merge zilnic la toaletă. Dacă este posibil, fixează-ţi o oră la care să merge la toaletă. Un exemplu ar fi imediat după micul dejun. Astfel va deveni un obicei. Şi dacă simţi nevoia să ieşi mai des nu te simţi constrâns de faptul că ai mai ieşit o dată. Ieşi de câte ori simţi nevoia.

CONSTIPAŢIA NU APARE DACĂ SUNTETI RELAXATI


Dacă aveţi o problemă sau vă deranjează ceva ar fi indicat să discutaţi cu familia sau prietenii. Dacă vă simţi mereu stresat nu ezitaţi să învăţaţi câteva tehnici de relaxare, să megeţi la yoga sau să faceţi antrenament autogen. Şi ţineţi cont de faptul că nici un lucru nu este mai important decât sănătatea dumneavoastră.

CONTEXT ŞTIINŢIFIC


DATE DESPRE DIGESTIE ŞI CONSTIPAŢIE


DIGESTIE



Cu cât știi mai mult despre un subiect, cu atat iți faci mai puține griji. Acest lucru este valabil cu siguranță în cazul unei probleme tabu cum este digestia.Digestia se produce în primul rând în gură, stomac, duoden și intestinul subțire. Carbohidrații, grăsimile și proteinele sunt descompuse cu ajutorul enzimelor digestive, ca parte a procesului de digestie. Acest lucru duce, printre altele, la compuși glucidici cu moleculă mică, acizi grași și aminoacizi, care sunt parțial transformați în energie și parțial utilizați pentru modificarea și regenerarea structurilor celulare ale organismului. Timpul necesar pentru a digera complet alimentele, de la consum până la excreție, depinde în mare măsură de individ, însă în mod normal variază de la opt ore la trei zile.

CONSTIPAȚIA: INCIDENTA


Dacă suferi de constipație, faci parte dintr-un grup uriaș. Este una dintre cele mai răspândite tulburări ale tractului digestiv în întreaga lume. Cifrele oficiale arată că 20% dintre toți oamenii suferă sau au suferit de constipație cel puțin o dată. Cu toate acestea, deoarece multe persoane preferă să nu discute despre problemele digestive și nu solicită tratament, cercetătorii presupun că numărul real este mult mai mare.

CONSTIPAȚIA: DIAGNOSTIC


Dificultatea sau frecvența prea rară a golirii intestinelor (mai puțin de trei ori pe săptămână) sunt cunoscute sub numele de constipație. Există mai multe cauze posibile: în afară de modificările patologice ale intestinelor, principalele cauze sunt un nivel ridicat de grăsimi și zahăr adăugate la lipsa de fibre și de lichide în alimentație. Lipsa activității fizice favorizează, de asemenea, apariția constipației.

MITURILE REFERITOARE LA CONSTIPAȚIE


Diferența dintre adevăr și speculații
Când este vorba despre constipație, auzim o mulțime de mituri și convingeri greșite legate de utilizarea laxativelor. Iată câteva recomandări referitoare la cele mai frecvente mituri.

Î: Alimentația cu fibre va preveni apariția constipației?
R: Uneori. Deși la unele persoane alimentația bogată în fibre ajută la prevenirea constipației, la alte persoane, cu constipație severă, aceasta se agravează în cazul în care crește aportul de fibre. Afla ce este util în cazul tău.

Î: Persoanele care suferă de constipație se hrănesc necorespunzător și nu fac exerciții?
R: Uneori. La persoanele mai în vârstă lipsa activității fizice poate duce la apariția sau agravarea constipației. Există, de obicei, și alți factori.

Î: Constipația duce la acumularea de toxine în organism?
R: Este un mit. Nu te îngrijora - conform experților, constipația nu produce acumulare de toxine în organism.

Î:Constipația duce la cancer de colon?
R: Este un mit. Nu există dovezi că provoacă în mod direct cancer intestinal. Cu toate acestea, un studiu științific american sugerează că riscul de cancer de colon este mai mare la persoanele care suferă de constipație cronică. Cercetătorii consideră că asocierea constă în faptul că atunci când o persoană suferă de constipație, intestinele sunt expuse mai mult timp la substanțele cancerigene.

Î: Femeile au întotdeauna constipație înainte de menstruație?
R: Uneori. Experții consideră că hormonii au doar un rol minor în producerea constipației, însă la unele femei menstruația influențează frecvența scaunelor.

Î: Femeile au constipație cand sunt însărcinate?
R: Adevărat. Hormonii din sarcină par să influențeze tranzitul produselor alimentare și al deșeurilor prin intestin încetinindu-l, ceea ce poate duce uneori la constipație.

Î: Este posibil sa devii dependent de laxative dacă le utilizezi în mod regulat?
R: Este puțin probabil că laxativele recomandate iți vor face rău. Deși unele persoane cu constipație cronică au nevoie de laxative pentru a avea scaun, motivul nu este acela că au devenit "dependenți".

Î: Laxativele produc ‘constipație de recul’?
R: Este un mit. Nu există dovezi că aceasta problema revine după ce încetezi să iei laxative pentru constipație.

Î: Laxativele produc dependență?
R: Este un mit. Unele persoane fac abuz de laxative, însă laxativele nu produc dependență.

Î: Laxativele ajută la scăderea în greutate?
R: Este un mit. Laxativele sunt indicate pentru constipație și nu produc scădere în greutate. Administrarea unui laxativ este necesară pentru ameliorarea constipației, acesta nu produce pierdere în greutate ci are ca efect numai pierderea de apă, săruri și nimic mai mult. Iti recomandăm sa discuți cu medicul tău dacă ai nelămuriri cu privire la utilizarea laxativelor.

Actualizat in data de 05.06.2019